RE: POE a izolační požadavek

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Únor 2 09:07:59 CET 2016

DD, standardni PoE s nePoE volbou, vede to na vice kvalitnich izolacnich barier podle charakteru zarizeni. Tj. za mustkem dalsi izolovany DCDC a potencialne vsude, kde jsou komunikacni nebo v/v porty. Zdravim, JM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Rychtařík
Sent: Monday, February 01, 2016 10:33 PM
To: HW-news
Subject: POE a izolační požadavek

Pracuji na jednom projektu. Je postaven na „pc on board module“ olimex_a20_som plus nějaký balast pro připojení klávesnice a mikrofonu a audio zesilovače. Celé to je napájené z poe modulu PEM1205 nebo z externího zdroje 48V. Celé zařízení pak bude v kovové krabičce.

Řeším následující otázky:

- Původní předpoklad připojení externího zdroje (48V) byl přes diodový můstek na vstup poe modulu. Zároveň opět přes diodové můstky bude na vstup poe modulu napájení od RJ45 konektoru. Ovšem narazil jsem na požadavek izolace etherneth portu 1500Vrms (viz SELV obvody a připojení k telekomuniační síti 6.2 IEC 60950-12001). Chápu také, že toto platí nejen pro „datové dráty“ ale i pro „poe dráty“. Poe modul tento požadavek splňuje. Znamená to tedy, že nemůžu použít pomocný napájecí konektor pro externí zdroj, protože je pouze přes diodový můstek spojený s neodizolovanou částí poe (primární stranou) a navíc z venku přístupný na krabičce?

- Dále si nejsem jistý jakým způsobem propojit celou základní desku s kovovou krabičkou. Jestli celou desku připojit přímo přes několik upevňovacích šroubů nebo jak jsem někde viděl přes kondenzátory a upevňovací šrouby (tedy střídavě spojeno). Krabička sama nemá být zemněná (spojená s ochranným vodičem). Krabička bude spojená se stíněním RJ45 tedy uzemněná může být přes stínění etherneth kabelu. Je mě jasné, že toto má návaznost na emi a esd problematiku. Spíše by mě zajímalo jestli to je pouze otázka emi a esd nebo jsou zde i nějaké bezpečnostní důvody.

Díky za rady.

Jarda R.