Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Tomáš Hamouz hamouz na divesoft.cz
Pondělí Únor 1 12:04:42 CET 2016

Přidám svoji trošku do mlýna:

 - 2 plné kanály s možností spřažení sériově/paralelně
   nejlépe vše galvanicky oddělené

 - přídavný zdroj pevného napětí, přepínaný na obvyklé hodnoty
   (např. 3V3, 5V, 9V, 12V), alespoň 1A, raději 2A

 - odpínatelný výstup na tlačítko s indikací u toho tlačítka.
   Rovnou, ne jako u Mansona přes shift
   Každý kanál odpínat samostatně, pouze ve spřaženém režimu by se
   zapínaly současně.

 - Možnost zobrazení nastavených hodnot (proudu i napětí)
   Standardně se zobrazují aktuální. Oboje současně jen v případě že
   se nebudou plést, např. malým fontem pod aktuální hodnotou.

 - Měření proudu s automatickým přepínáním rozsahu

 - TICHÝ, dokud to není třeba tak nesmí být větrák slyšet (pokud je
   použit)

 - Možnost nastavit maximální možnou hodnotu mapětí.
   Tzn. když zkouším něco a nastavuju při tom napětí a koukám na
   přístroj a nikoliv na zdroj, tak abych nemohl překročit nastavenou
   hranici. Klidně v takovém případě pípnout, že jsem už na dorazu.

 - Intuitivní ovládání. Co tu mám Mansona tak toho umí hodně, ale
   pokud chci něco co nepoužívám běžně, tak si musím vzít manuál.
   Výsledkem je že tu funkci nepoužívám :-(

 - Možnost uložit několik předdefinovaných konfigurací a jejich snadné
   vyvolání. Konfigurace by měla obsahovat zda se jedná jen o daný
   kanál nebo celý zdroj.

 - Elektrické vlastnosti pochopitelně co nejlepší, ale o tom lze sáhodlouze
   diskutovat co je nejlepší. Výstup blokovaný spíš menší kapacitou,
   fungující i do vyšších kmitočtů.

Tomáš