Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS422

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Prosinec 27 19:13:25 CET 2016

> Jo, to jsem viděl, tak 10 let zpátky. V panelákovým bytě byly 2
> pojistky, jedna na světla, druhá na zásuvky. Shořelou pojistku
> přemostil majitel bytu (asi tak 70 let) licnou, nabastlil zpátky do
> rozsypané objímky a omotal to průhlednou lepící páskou, aby to drželo
> pohromadě. Taková "pojistka" už nikdy neshořela, místo ní padal hlavní
> jistič na schodišti.

Pokud nahradil pojistku drátkem o průměru nějakého 0.1mm, tak to
pravděpodobně
dostatečně chránilo mnohem tlustší dráty ve zdech a přívodech. A nic moc
jiného pojistka
nechrání. A že padal jistič na schodišti - možná by zasloužil kontrolu,
jak je na tom
s aktuálním vypínacím proudem (ne s tím, co je napsáno na štítku, ale s
tím, při kterém
při svém stáří skutečně spadne).

> V tom bytě byly i jiné bastly jako prodlužka k lampě z nějaké bílé
> dvojlinky (logicky prodlužovala jenom L a N, na co PE, když lampa ho
> nemá...)

No a k čemu PE, když ho lampa skutečně nemá?

PL