Powerbanka

Zdeněk zdej na atlas.cz
Úterý Prosinec 27 09:02:26 CET 2016

Vlastně ještě jednu výhodu má papírová mapa: dá se do ní snadno kreslit a
lze kopírovat. Na mobilu má každý nainstalovaný jiný SW a těžko budete
každému individuálně něco instalovat a učit ho s tím zacházet.
My jsme byli dvakrát v Chorvatsku na kololodi. CK nám každý den rozdala
kopie map se zakreslenou trasou a zajímavými místy na trase. Do toho jsme si
dokreslili další POI a místo setkání s lodí. Chorvatsko také nemá žádné
pořádné turistické mapy ani značení v terénu. Jediné existující vytvořila
jistá česká CK...
Ten Stopař na Mapách je zatím novinka. Já dosud používal aplikaci Strava.
Zaznamenává trasu také off-line, ale nemá off-line mapu. Na jedno nabití mi
baterie vydrží cca 3 celodenní výlety. S jedním dobitím z powerbanky jsem
vydržel týden.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vladimír
Sent: Monday, December 26, 2016 6:26 PM
To: HW-news
Subject: Re[2]: Powerbanka

No já to jaksi nenapsal, ale letos jsem "načal" sedmou dekádu, na kole
jezdíme desítky roků, pravidelné květnové Cyklománie, kterou už dvacet let
pořádám, se zúčastňuje průměrně 40 lidiček z celé republiky.
Papírové mapy samozřejmě máme, tedy jedinou, která je na trhu
http://www.mapykiwi.cz/mapa-rodopi-zapad-1-100-t-rodopy-514000008 , "mapník"
na řídítka se mi tu také válí, určitě ho někdo mít bude na kole. Papírová
mapa má velké výhody - je lehoučká, přehledná a když se má pohádat více
lidí, kam se pojede, tak je nenahraditelná :-)). Jenže nelze srovnat
turistickou mapu Žďárských vrchů 1:50000, kde je každý větší šutr, značky
pár metrů od sebe atd. s územím velkým jako Krkonoše v poměru 18000 : 630
km2 :-) kde značení téměř není, s výjimkou Pirinu, tam to je lepší.
Zatím děláme předběžné plány, ale jsou tam úseky (kaňony, hřebeny) 25 -
40 km, kde nebude třeba mapu ani mobil vytahovat, protože tam prostě jiná
cesta není.
Takže ten mobil by měl sloužit asi tak, jak píše níže Zdeněk, v případě
nejistoty jestli doprava či rovně, zapnout, ověřit pár desítek metrů a zase
uspat. Tohle zase žádné mapa nenahradí. Dnes jsem přešel do stádia pokusů,
prakticky zkouším, kolikrát mi ten uvažovaný aku nabije telefon, a současně
chci vyzkoušet, jak dlouho mobil vydrží v tom uvažovaném režimu, tedy GSM
vypnuto, i všechny zbytečné funkce a aplikace. Na pozadí nechám běžet jen
Mapy, ty mám stažené v mobilu. Nově tam mají funkci Stopař, což je vlastně
logger trasy. Bezvadný je, že nepotřebuji být nikde připojen, ukládá se to
do telefonu a s účtem na Mapy.cz se to sesynchronizuje, až když si to čichne
k wifině.
A omlouvám se za to cestovatelsko-elektronické téma, ale když jsou ty
vánoce...
Díky
Vladimír