Powerbanka

Vladimír newlad na centrum.cz
Pondělí Prosinec 26 18:25:58 CET 2016

No já to jaksi nenapsal, ale letos jsem "načal" sedmou dekádu, na kole
jezdíme desítky roků, pravidelné květnové Cyklománie, kterou už dvacet
let pořádám, se zúčastňuje průměrně 40 lidiček z celé republiky.
Papírové mapy samozřejmě máme, tedy jedinou, která je na trhu
http://www.mapykiwi.cz/mapa-rodopi-zapad-1-100-t-rodopy-514000008 ,
"mapník" na řídítka se mi tu také válí, určitě ho někdo mít bude na
kole. Papírová mapa má velké výhody - je lehoučká, přehledná a když se
má pohádat více lidí, kam se pojede, tak je nenahraditelná :-)). Jenže
nelze srovnat turistickou mapu Žďárských vrchů 1:50000, kde je každý
větší šutr, značky pár metrů od sebe atd. s územím velkým jako Krkonoše
v poměru 18000 : 630 km2 :-) kde značení téměř není, s výjimkou Pirinu,
tam to je lepší.
Zatím děláme předběžné plány, ale jsou tam úseky (kaňony, hřebeny) 25 -
40 km, kde nebude třeba mapu ani mobil vytahovat, protože tam prostě
jiná cesta není.
Takže ten mobil by měl sloužit asi tak, jak píše níže Zdeněk, v případě
nejistoty jestli doprava či rovně, zapnout, ověřit pár desítek metrů a
zase uspat. Tohle zase žádné mapa nenahradí. Dnes jsem přešel do stádia
pokusů, prakticky zkouším, kolikrát mi ten uvažovaný aku nabije telefon,
a současně chci vyzkoušet, jak dlouho mobil vydrží v tom uvažovaném
režimu, tedy GSM vypnuto, i všechny zbytečné funkce a aplikace. Na
pozadí nechám běžet jen Mapy, ty mám stažené v mobilu. Nově tam mají
funkci Stopař, což je vlastně logger trasy. Bezvadný je, že nepotřebuji
být nikde připojen, ukládá se to do telefonu a s účtem na Mapy.cz se to
sesynchronizuje, až když si to čichne k wifině.
A omlouvám se za to cestovatelsko-elektronické téma, ale když jsou ty
vánoce...
Díky
Vladimír