Powerbanka

Vladimír newlad na centrum.cz
Neděle Prosinec 25 18:25:54 CET 2016

Tak já jsem nenapsal, že předem vylučuji nějaká dynama, i když ty v
náboji nejsou špatná. Už jsem dříve prohledával různé cyklo weby, kde
sice píší, že ve vypnutém stavu mají malý odpor, ale MAJÍ. I kvalitní
např. německé SON 28 (musí být pro kotoučové brzdy) nemá bůhvíjaký
výkon. A cena je úplně mimo. Takže vylučuji.
S Arduinem lze dělat určitě ledacos, dokonce se mi tu několik válí z
doby, kdy jsme s Radkem Vickem před léty "pronikali" do tajů avioniky
multikopter, ale nějak mi to neštymuje s tím, co od toho chci, tedy
jednoduchost, spolehlivost, výdrž, a nízká váha samozřejmě. Nechci to
nikde nabíjet!
A jak jsem psal v dotazu, mám tu ze stejné doby dva tříčlánky ZIPPY
4000mAh, váhe 315 gramů. Napětí drží perfektně, články se při vybíjení
rozhodí maximálně o 0,14V. Používám je ke staré akuvrtačce, vybíjím max
na cca 3,2V, nabíječka do nich následně nacpe asi 3,7 - 3,9 Ah, takže
kapacita OK.
Takže zatím (a asi definitivně) převažuje řešení s externím měničem. I
ten jsem dnes doma našel, je to k napájení krámů, asi kamery, do auta,
chodí od 6V do cca 15V, výstup 5V/3A. Odběr bez zatížení v rozsahu
napětí 12,5 - 9,0V je 13 - 9,5mA. Něco takového:
http://www.ebay.com/itm/Car-Charger-DC-Converter-Module-12V-To-5V-3A-15W-w-USB-Mounting-Hole-/151492290619?hash=item2345a4e83b:g:3LUAAOxyiOxRzcSV&vxp=mtr
Když to tedy nějak spočítám, ( jestli dobře je otázka :o), tak bych s
tím mohl telefon nabít 8 - 9×. A to by mělo stačit. Ještě otestuji výdrž
telefonu když povypínám vše zbytečné a v režimu "letadlo", stejně se tam
po většinu cesty nikam nedá dovolat :o), a nechám zapnutou jen GPS a
mapy s logováním trasy.

Vladimír