Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS 422

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 24 20:01:55 CET 2016

Děkuji všem z odpovědi.
Ten odkazovaný 26C31 (pan Wáclawek, díky) je skutečně za pusu a má příjemnou
spotřebu. Kdyby nebyly zrovna vánoce, tak bych si je asi pod tíhou argumentů
skutečně objednal a neřešil to. Ale že jsou vánoce a něco z TME bych měl
v ruce
asi až po Novém roce, tak to přece jen spíchnu s tím 74AC. Navíc těch
běžných
hradel mám plný šuplík, takže i s nějakým experimentováním to bude pořád
rychlejší,
než hotové řešení, které bych ale musel někde objednávat.

Zajištění definovaného stavu při vypnutí Tx: přijímač reaguje na rozdíl
napětí
mezi A a B. Pokud je na lince zakončovák, tak k sobě stahuje A a B.
Pokud jsou
na jedné nebo obou stranách ještě pull-up a pull-down k +5V a GND, tak i
když
přes nějaké substrátové diody něco poteče, tak přece nikdy nedosáhnu stavu,
aby to pull-up (původně napojený na +5V, které je teď odpojené) to
stahoval někam
níž než na GND, aby mohlo nějak dojít k překlopení rozdílu mezi A a B
naopak.

Teď jsem se právě přecpal bramborovým salátem, tak mi to možná myslí ještě
hůř než normálně. Tak zkusím udělat pokus. Už jsem vyhrabal špulku se 100m
kabelu FTP, tak to jdu nabastlil.
Další výhoda těch 74AC je v tom, že jsou běžně v DIPech, takže se to dá
napíchat do kontaktního pole.

Pěkné a pohodové svátky všem, bez požárů a nutnosti vyměňovat pojistky
za hřebíky.

PL