Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS 422

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 24 12:16:49 CET 2016

Takže jestli to dobře chápu, tak v AC jsou nějaké speciální velmi
nízkoúbytkové ochranné diody a až budu příště potřebovat usměrňovač na pár V
a malý proud, nemám shánět 4 shottkyny, ale třeba 74AC00:-)

Mějme běžnou situaci: Linka zakončena 120 R na obou koncích a k tomu
připojeno 1x 1k z A na +3,3 a 1x 1k z B na GND. To je dělič 2k:60R, poměr
0,029 a poleze z něj 0,096 V. Když budou odpory 1k na obou koncích, vznikne
skoro 0,2. Když budou odpory poloviční, dostaneme 0,4. To je pořád na
průchod dvěma diodama a švábem poněkud málo.

Tzn. pokud norma požaduje, aby to nenapájený vysílač nezkazil, je docela
těžké ji nesplnit:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Waclawek
>... Nezabudnite na kludovy stav-napr bez napajania vysielaca, aby prijimac
>nezblbol - nerozkmital sa pri neurcitej urovni vstupu. ...

>A ten správný vysílač má nějak ošetřeno, aby když je bez napájení, přijímač
>nezblbnul?

Ano, a je to kupodivu poziadavka normy.

>Bez napájení bude Vcc=A=B=GND na výstupu HC, stejně jako toho nejdražšího
>budiče 422. Nebo je v něm perpetum mobile?

Nie. "Napajany" je samozrejme zo zbernice, ktoru tahaju do kludoveho stavu
terminatory. Na rozdiel od prevodnika 422/485 ma HC ochranne diody do
svojho napajania, cez ktore pri vypnutom napajani vysielaca bude parazitne
napajany ten HC a vsetko ostatne, co na tom vysielaci je, a tak zatazia tu
zbernicu.