Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS422

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Prosinec 23 21:15:55 CET 2016

Na jednu stranu to bude opravdu výrazně méně odolné, než origo 422, ale
pořád to bude mnohem lepší, než cokoli nediferenciálního.

Jediné co by mohlo vadit je, že zpoždění na invertoru způsobí mírný fázový
posun mezi drátama. Ale AC jsou hodně rychlé, takže pokud na druhé straně
není nějaký ultrarychlý přijímač, vadit to nemůže.

Pokud chcete ušetřit odběr, lze vedení zakončit paralelní kombinací většího
R (1k) a sériového RC, kde je R shodný s impedancí vedení. R*C by mělo
významně převyšovat T dané délkou vedení.

Zkoušel jsem použít AVR jako vysílač i přijímač 485. Signál šel do
komparátoru a jeho výstup byl programem dáván na nožičku RXD. Při vysílání
zas program kopíroval a invertoval TXD na nožičky komparátoru. Chodilo to
výborně.

Původně byly vedeny TXD a RXD, ale zlobilo to. Vznikl požadavek, že je
potřeba to nějak předělat, aniž by se tam muselo nějak moc bastlit. Tak jsem
si vzpomněl, že jsem před časem čistě akademicky řešil, zda by to takhle
nešlo udělat (tady mě za to tehdy taky dost vynadali). A pak se TXD a RXD
přendalo na AIN+ a AIN-, doplnily 3 odpory a bastlení bylo hotovo. Stovky
ks, stovky m. (Když jsem zjistil, v jakém rozsahu to použili, řekl jsem, že
se zbláznili)

Závěr: Je to nouzovka, ale nic zas tak špatného na tom není.

PH