Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS 422

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Prosinec 23 21:15:47 CET 2016

>... Nezabudnite na kludovy stav-napr bez napajania vysielaca, aby prijimac nezblbol - nerozkmital sa pri neurcitej urovni vstupu. ...

>A ten správný vysílač má nějak ošetřeno, aby když je bez napájení, přijímač nezblbnul?

Ano, a je to kupodivu poziadavka normy.

>Bez napájení bude Vcc=A=B=GND na výstupu HC, stejně jako toho nejdražšího budiče 422. Nebo je v něm perpetum mobile?

Nie. "Napajany" je samozrejme zo zbernice, ktoru tahaju do kludoveho stavu
terminatory. Na rozdiel od prevodnika 422/485 ma HC ochranne diody do
svojho napajania, cez ktore pri vypnutom napajani vysielaca bude parazitne
napajany ten HC a vsetko ostatne, co na tom vysielaci je, a tak zatazia tu
zbernicu.

wek