Powerbanka

Vladimír newlad na centrum.cz
Pátek Prosinec 23 19:55:45 CET 2016

Dobrý večer, využiji předvánočního klidu a požádám o radu či názor.
Na jaře se chystáme na delší výlet kolový, cca 14 dnů v Bulharských
Rodopech, a jeví se potřeba, aby ten čas vydržel i mobil, samozřejmě
pouze v režimu navigace. Vzhledem k tomu, že civilizaci nemusíme pár dnů
vůbec potkat, s nějakým nabíjením ze sítě počítat nemohu.
Tedy energie do kapsy. Uvažuji o dvou možnostech:
1. nějaká hotová megabanka. Číňan má i prázné futrály s elektronikou,
např.
https://goo.gl/A449bx na pět článků 18650. Ale mám strach z kvality a
spolehlivosti těch článků. Což ostatně  platí i pro power banky koupené
u místních prodejců. Někde jsem viděl test, a nebyl příliš potěšující.
Kromě renomovaných značek, tam se totéž týkalo ceny. Moc za to nechci
platit, kdoví, kdy to bude potřeba příště.

2. mám v modelářském kufru pár velmi slušných akumulátorů a tak bych je
mohl využít. Čínan má spoustu různých dc - dc modulů,
https://goo.gl/6rLSPV ale i samotné elektroniky i z displejem
https://goo.gl/w5nFzv
S tím by neměl být problém něco zbastlit, takže se velmi kloním k této
variantě.
Máte někdo zkušenost s něčím podobným, jaká je skutečná účinnost těch
měničů (někde uvádí 97%, to je asi blbost), jak by jste to řešili?

Dík za rady, a přeji hezké svátky všem

Vladimír