Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS422

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 23 17:45:11 CET 2016

Díky za odpověď.

Nižší impedance asi ano, proto bych to krmil ze 3.3V, kde i při
zakončení 120R
na obou stranách tím potečou snesitelné proudy. Případně z 5V, ale s
nějakými
sériovými odpory.
Odolnost proti přepólování u vysílače asi řešit nemusím, zkrat by to
snad mělo vydržet.

Moje chyba, měl jsem ještě napsat, že to nechci pro výrobu čínského typu
(tj. pro výrobu
vagónového množství), ale pro 2-4 kusy jednoúčelového testeru pro
vlastní potřebu.
A protože bude napájený z baterek, tak nějakých zbytečných 35mA klidové
spotřeby
běžného 26LS31 raději nahradím klidovou spotřebou 0.01mA u 74AC hradel.
Jistě se dají koupit i budiče RS422/485 s menší klidovou spotřebou, ale
zase už
za dost peněz. A čekat na dodávku z Číny nemám čas (tam se pak skutečně dají
koupit MAX485 za nějaké 3-4Kč, otázkou je původ, ale nějak to funguje).

Jdu sehnat špulku UTP kabelu a udělám pokus. Uvidím co na to řekne kamarád
osciloskop.

PL