RE: Vstupní signál pro PA zesilovač

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Neděle Prosinec 18 17:07:34 CET 2016

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Admin HWnews
Sent: Saturday, December 17, 2016 10:32 AM
To: HW-news
Subject: Re: Vstupní signál pro PA zesilovač

Uz do toho nechci rejpat...nicmene fakt jen kratce

Dne 16.12.2016 v 16:23 Miroslav Draxal napsal(a):
> No ale co si budeme povídat a budu se i hádat. Protože stavím bedny
> pro kde koho v okolí, postavil jsem jich cca tak 100 párů a zásadně do
> toho cpu Beymy. Ať si každý vyzkouší co chce, ale hrajou REPRÁKY. Už
> snad 50x jsem lidem, kteří by rádi super muziku za málo peněz
> předvedl, jak ve stejné bedně zní dva různé reproduktory.
na nej je >>bedna usita bude znit dobre a ten druhej blbe. Co se tim komu da
dokazat?

Že v dnešní době se prodávají hlavně takové, ke kterým můžete stavět bednu
jakou chcete, a hrát to nebude. Prostě je všechno otázka ceny. S levným,
zoptimalizovaným většinou dostanete i zoptimalizovanou muziku. Proto se mezi
muzikanty začínají staré aparáty vyvažovat zlatem. Protože to hrálo.
Samozřejmě, že se porovnávaly obdobné, pouze cenově jaksi nesrovnatelné
reproduktory.

Pokud se budeme bavit o basech, tak je to
> tak 70/30 poměr kvalita repra/ správně přizpůsobit obsah bedny
> reproduktoru a použít správné tlumení, tuhost konstrukce.
ozvucnici do >>bassreflexove a krome toho, ze to absolutne nebude hrat tak
jeste navic to na >>rezonancnim kmitoctu uz pri polovicnim vykonu vyflusne
membranu.

A sebelepší reprák dokáže pohřbít bedna. Pokud stavím bednu, tak snad podle
parametrů použitého repra. Platí i zde předchozí bod.

Středy a výšky, tam je to úplně
> jednoznačné 90/10. Záleží hlavně na reproduktoru. U výšek jsou to z
> 99% uzavřené ozvučnice v těle reproduktoru.
ozvucnici a >>pripadnem sfazovanim se stredakem.

> Takže pokud se kouneme třeba na basové repra (ten odkaz co jsem
> posílal) tak jednoznačně nebrat řadu SM, kmitačka je tam stejná jako u
> tech dražších modelů, ale jako magnet je tam použitý asi obyčejný
> feritový. U těch dražších jsou to neodymové magnety, na které, když se
> něco železného přilepí, tak je problém to utrhnout.
z feritu. >>Potrebny magneticky tok se da dosahnout jak s feritem tak s
neodymem.
hlavne >>baskytaristi - je dost rozdil tahat bednu 8x10" kdyz neodym vychazi
na kazdem repraku >>o 3kg lehci.

Tady nevím, jestli ty magnetický toky jsou obdobné. To by musel říct člověk,
který se tím zabývá. Podle toho, co jsem kdy kde četl, tak ty neodymové
dosahují podstatně větší magnetické toky v mezikruží cívky. U větších výkonů
(sem nepatří comba) je třeba velký problém třeba odvodu tepla z megnetu.
Někdy se používá i "mrtvá" hmota, která v sobě akumuluje teplo, žebrování
atd. Prostě do komb se používají jiné reproduktory než do ozvučovacích
beden.

> Pokud dám do jedné bedny SM115 a do druhé stejné 15G40, tak výsledný
> zvuk je asi jako jízda trabant versus třeba octavia. U 18" repro je to
> ještě výraznější. Ty 21" se primárné používají do tlakových basových
> sekcí. Přímo vyzařující použití 21" jsem zatím ještě neviděl.
klasickych >>boxech - v naproste vetsine nejaka varianta bassreflexu - viz
namatkou doporuceny >>navrh bedynky od B&C:

ZpbGUiXV0.pdf

Tak návrhy jsem taky vyděl, ale koncový profy produkt jsem viděl fyzicky asi
jenom jeden a nebyly k němu moc dobré recenze.