Re: Re[2]: LED svítidla

Sobota Prosinec 17 13:07:12 CET 2016

Já nejsem na barvu světla tak náročný, někde máme klasickou žárovku
(většinou tam, kam se málo chodí, jako sklep, chodba...), někde teple
bílé zářivkové úsporky nebo LED žárovky (tam, kde býváme hodně,
kuchyň, obývák), někde studené bílé úsporky (taková doplňková svítidla
jako nad umyvadlem v koupelně, nad dřezem a v ložnici, prostě aby tam
něco svítilo).

Ty studené bílé jsem koupil, protože buď nebyla alternativa
(potřeboval jsem reflektorovou žárovku, klasiku nebo halogen jsem
nechtěl, tak jsem vzal nějakou noname levnou, na to, že se s ní moc
nesvítí, to stačí) nebo protože to byl výprodej - možná jsem to už
někdy psal, v Globusu vyprodávali takové velké koule - zářivkové
úsporky, ale s malým E14 závitem. Nejdřív je měli za 30, pak za 10 Kč
a to už jsem prostě musel vzít s tím, že využití najdu časem. Pak jsem
na nich rozbil ty vnější skleněné koule a zbyla běžná malá úsporka s
E14 - vtip je v tom, že žárovky s E14 závitem se dávají do malých
svítidel a s tou původní koulí by se tam prostě nevešly.

Přiznám se, že teplotu na žárovkách v obchodě nestuduju moc pečlivě,
stačí mi "warm white" a jaké je to číslo, to nevím ;)

P.K.