RE: Vstupní signál pro PA zesilovač

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Prosinec 16 16:23:09 CET 2016

No ale co si budeme povídat a budu se i hádat. Protože stavím bedny pro kde
koho v okolí, postavil jsem jich cca tak 100 párů a zásadně do toho cpu
Beymy. Ať si každý vyzkouší co chce, ale hrajou REPRÁKY. Už snad 50x jsem
lidem, kteří by rádi super muziku za málo peněz předvedl, jak ve stejné
bedně zní dva různé reproduktory. Pokud se budeme bavit o basech, tak je to
tak 70/30 poměr kvalita repra/ správně přizpůsobit obsah bedny reproduktoru
a použít správné tlumení, tuhost konstrukce. Středy a výšky, tam je to úplně
jednoznačné 90/10. Záleží hlavně na reproduktoru. U výšek jsou to z 99%
uzavřené ozvučnice v těle reproduktoru.
Takže pokud se kouneme třeba na basové repra (ten odkaz co jsem posílal) tak
jednoznačně nebrat řadu SM, kmitačka je tam stejná jako u tech dražších
modelů, ale jako magnet je tam použitý asi obyčejný feritový. U těch
dražších jsou to neodymové magnety, na které, když se něco železného
přilepí, tak je problém to utrhnout.

Pokud dám do jedné bedny SM115 a do druhé stejné 15G40, tak výsledný zvuk je
asi jako jízda trabant versus třeba octavia. U 18" repro je to ještě
výraznější. Ty 21" se primárné používají do tlakových basových sekcí. Přímo
vyzařující použití 21" jsem zatím ještě neviděl.

Ještě k těm zesilovačům pro zajímavost. Vlastním 2 zesilovače QSC 850 ještě
vyrobené v USA. Pořízení někdy v roce 1996 ~ 97. Robusní konstrukce cca 35kg
železa a hliníku. Do rukou se mi dostalo párkrát na opravu QSC RMX 850
inovované, hezčí, modernější vzhled, vyrobeno Číně. Váha max 15kg. Už jenom
robustnost DPS, chladičů a hlavně výsledný výkon je k smýchu. Při pořádné
nakládačce se to neuchladí atd. Dřív, co bylo na štítku, tak to z toho šlo.

Míra