RE: Připojení venkovní jednotky pro bezdrátový internet

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Prosinec 7 13:31:04 CET 2016

Tak se tedy do toho teda zamicham podruhe...
SFP jsou hezke .... mrchy. Melo by to byt kompatibilni ale je to alchymie.
Bud to budou prvky od jednoho výrobce a navíc na obou stranách (potreboval
jsem přes stare kabely v MM protáhnout Gigabit a tak jsem se tu doslova
vyblbnul s cca desitkou switchu a prislusnym sortimentem SFP modulu a jsem
rad ze jsem mel cas to odlaborovat a vybrat funkcni kombinaci. Nedomluvi se
totiž ani dva switche z ruznych rad stejného výrobce  s originálními SFP
moduly...) Navíc to pripojeni k Internetu asi není Gigabit. Proc to rikam? U
optiky neplati, ze Gigabit umi i mensi rychlost, ty prevodniky jsou casto
koncipovany obrazne receno jako analogove tj. bez "dvouportoveho" switche
takze konverzi 100 Mbit UTP / 1Gbit optika neudelaji.
Z ozkousenych zarizeni davame na 100Mbit jednovlaknove prevodniky, kdy pro
kazdy smer prenosu je jina barva svetla. Tj. musi byt do paru Rx/Tx a Tx/Rx.
Konkretne jde dvojici

TP-Link MC111CS WDM Media Converter 100FX SM, SC, 20km, TX/RX: 1550/1310 nm
TP-Link MC112CS WDM Media Converter 100FX SM, SC, 20 km, TX/RX: 1310/1550 nm

A k tomu sehnat 40 m dlouhy Optický patch kabel (radeji) duplex SM 9/125
SC-SC
Kde
 duplex je ze je to "dvojlinka", potreba je ale jen jedno vlakno
 SM jednomodovy kabel
 9/125 rozmer v um, 9 um je ta cast vedouci svetlo, 125 um vnejsi prumer
toho skleneneho vlakna uvnitr kabelu
SC-SC typy konektoru na koncích tj. SC, v tomto pripade je mozny dovetek
(U)PC, coz udava uhel pod kterym jsou konce vlaken zabrouseny. Brousi se to
casto pod uhlem jinym nez 90 st. (treba APC) aby se eliminovaly odrazy na
konci kabelu. Koncovka toho konektoru je u PC modra, u APC zelena. Kdyz to
budou APC, tak to bude chodit taky, ale je potreba hlidat dorazeni
konektoru, při vetsim tlaku se to ostipne. Tj. funguje to ale je to
prasarna.

Jinak opticke prvky (kabely, konektory, SFP moduly, naradi), pokud clovek
nemá centralni sklad kam zajde a neco s toho posklada, mam dobře zkusenosti
s http://www.alternetivo.cz/. Myslim si ze jim muzu s klidnym svedomim
udelat reklamu.

Radek (benedikt2hw.cz)