OT: 3D tiskarna

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Prosinec 7 10:48:43 CET 2016

Původní zpráva ze dne 07.12.2016 od David Obdrzalek:

> To bylo na te nove podlozce s folii nebo predchozi? Co to bylo, ze
> to neslo dolu samo?

To bylo ABS na té nové podložce s PEI fólií, která by měla být navždy.
Mimochodem, tu tiskárnu mám 4 měsíce, občas na ní tisknu. Fólii PEI už
budu muset vyměnit. A vůbec se mi do toho nechce, bude to pěkná
pakárna. V rozích velkého výtisku, který jsem tiskl zatím 17x, se mi
vytvořily pod pod podložkou vzduchové bubliny. Začalo to polehoučku,
malé vyvýšení, větší, teď už to je hnus.

Moje vysvětlení je jednoduché. ABS při se chladnutí smršťuje, tedy je
tam pnutí. Když výtisk dobře drží na podložce, tak se při vychladnutí
od skla odlepí tím pnutím. V případě PEI fólie na ní také pne a tím na
ni působí silou. Ze skla umí velký výtisk ABS klidně odloupnout
šupinu, PEI umí takto poškodit. Dokud jsem tiskl malé díly, tak to
bylo celkem v pohodě. Sice to bylo také trochu znát po přejetí rukou,
ale u velkých dílů je to daleko horší.

Můžu to klidně vyfotit.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory