OT: 3D tiskarna

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Prosinec 5 14:04:24 CET 2016

Původní zpráva ze dne 05.12.2016 od Pavel KREJCI:

> A on je v ose Z nejaky tlak na rychlost? Po vetsinu tisku se to
> posouva v ose Z jednou za cas o desetinky... Nebo mi neco unika?

Přesně tak. Výjimkou je rychloposuv před začátkem tisku, kdy se osa X
musí dostat dolů. To není nijak kritické.

A další výjimkou je tisk s posuvem osy Z v průběhu tisku, například
při přejezdech (zastavit tisk, kousek nahoru, posuv vedle, zpět dolů,
pokračováni v tisku). V tomto případě je rychlost osy Z docela
kritická. Běžně se to moc nepoužívá.

U Průši se osa Z navíc používá průběžně při tisku, protože tiskne do
křiva - tisková podložka je přišroubovaná pevně bez možnosti vyrovnání
do roviny, takže se to dohání tiskem "do křiva" nebo třeba do U. Mesh
bed leveling.

PS: Jinak já mám tiskárny Rebel 2, nejnovější Rebel 2Z, Velleman
K8200, Velleman K8400 Vertex a také Prusa i3 MK2. Pokud vás zajímá
cokoliv na těchto tiskárnách, klidně se zeptejte.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz