OT: Nabidka prace - Senior embedded SW vyvojar

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Prosinec 2 10:03:55 CET 2016

To ano, ale nyní to platí.
Znám firmu, která se i dnes chová k zaměstnancům jako před 15 lety. Je
to firma o desítkách zaměstnanců, polovinu mzdy jim vyplácí načerno,
zakázky se dělí na A-čkové, tedy oficiální a B-čkové, tedy ty načerno.
Montážníci běžně vozí statisíce korun a tisíce EUR od zákazníků do
černého fondu z B-čkových zakázek. Zaměstnanci jsou v práci 16 hodin
denně, jezdí po Česku i Evropě. Když se někdo ozve, tak je tvrdě setřen,
když odmítne služebku tak jej setřou i kolegové, protože to padne na ně
a atmosféra tam je tragická. Fluktuace velká, berou kohokoli, protože
lidi nejsou a jejich odbornost je nulová.
Majitelé vyvádí peníze z firmy snad 20 let a financují své jiné
aktivity. Zaměstnanci běžně pracují na soukromém majetku zaměstnavatelů
v pracovní době. Firma čerpá dotace na výrobní prostředky, které jsou v
té firmě několik let, jen se oprášily aby kontroly prošly. A protože je
to firma zaměstnávající mnoho lidí v regionu s velkou nezaměstnaností,
tak kolem ní úřady chodí po špičkách, aby ty lidi neměli na úřadu práce.
Takto to zní až neuvěřitelně a názor druhé strany neznám, ale znám mnoho
lidí co tam dělá, takže tomu věřím.
Nechápu ty lidi co tam dělají a říkám jim roky, proč tam ještě jsou.
Snad kdekoli to bude lepší. Tady nechápu ani tu firmu, že se ke svým
lidem takto chová.

Martin Hanek