nahrada panel. meridla 0-10V MP210 - metra blansko ?

Pondělí Srpen 29 14:31:44 CEST 2016

Trochu jsem si hrál s excelem a povedlo se mi, že by to mělo být cca
nezávislé od -20 do 25 st.C. Měřáček má 2,48 Ohm, 50 mV. K němu do série
přijde paralelní kombinace tří termistorů 1 Ohm a odpor 1,3 Ohmu. Je to
počítané pro 60 mV bočník. Tyhle termistory pro omezení proudových
špiček mají konstantu jen 2700, větší zázraky se s tím dělat nedají.
Termistory pro měření teploty s lepší konstantou zase začínají až od 100
Ohm.

Trochu mě zmátlo že u panelových měřidel Metra je uváděná přesnost 2,5
případně 1,5% a nenapadlo mě, že pro jinou teplotu než pro 25 st. to
uletí o tolik a nikde na to neupozorňují. Ale taky se používaly bočníky
300 mV a sériový odpor tu závislost pak radikálně snížil.
Anděl