Programovaci konektor SWD

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 25 11:36:11 CEST 2016

Tak a teď ještě kde to rozumně sehnat. Původní představa byla, že konektor
objednám ve Farnellu spolu s programátorem a dalšími věcmi. Jenže první
odpovědi na toto téma začaly chodit až dlouho po objednání...

Nerozumně to jde např. v GM:
http://www.gme.cz/ftsh-105-01-l-dv
Kromě toho, že se mi nelíbí nepřítomnost "ohrádky", je taky zcela bláznivá
cena.

Tentýž krám za rozumnou cenu:
http://cz.farnell.com/amphenol-fci/20021121-00010c4lf/connector-header-smt-r-a-1-27mm/dp/1865279

S ohrádku tady:
http://cz.farnell.com/amphenol-fci/20021221-00010c4lf/header-vert-1-27mm-smt-10way/dp/1865302?MER=sy-me-pd-mi-acce
Ale nějak bych očekával, že uprostřed jedné strany bude výřez pro klíč. Tak
nevím.

Zatím to zase skončí drátkama zastrčenýma přímo do dírek v konektoru na
konci kablíku. Ale chtěl bych hezkou redukci, kde bude kablík zapojen do
konektoru s ohrádkou a drátky se budou strkat do precizní dutinkové lišty,
vedle které bude popis co je co.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Waclawek
No, po prve, ten dokument je od ARMu. To su ti ujovia (a tety, aby som bol
politicky korektny), od ktorych ostatni kupuju to jadro, vratane do neho
zabudovanych debug prostriedkov, vratane rozhrania pre ten SWD. Takze
zrejme toto bude viac standard nez cokolvek co sa nachadza na doskach a
dostickach od 40 zbojnikov, alebo na doskach dumpovanych vyrobcami
jednocipov, ktore sa nijako nehraju na standard a su priamo a nezaokryte
urcene len a len pre protikusy svojej vlastnej znacky (a to mnohe ak nie
vacsina z nich ma na sebe nejaky ten debugger naintegrovany takze tam ide
o nic).

Po druhe, v tom dokumente je jasne napisane, kedy mate ktory konektor
pouzit, a ze ten Mictor a ten 100mil konektor su Legacy. Ten ARM je tu uz
nejaky ten tyzden, a aj oni sa ucia. Oni ti polovodiciari maju nutkanie
pri vyvoji pouzivat rozne zahadne a drahe konektory (a mozu na to mat
padny dovod, to tu nebudeme rozoberat), a potom to ostane aj pre prvych
zakaznikov - odtial ten Mictor (a ten je ozaj drahy a kablovy protikus
ktovie ci na to vobec existuje, skor asi nie; a mimochodom ma aj idiotsku
roztec 25 milov, 0.64mm). Ak sa ten produkt rozbehne a zakaznikov je viac,
nedajboze aj garazoveho charakteru, tak pochopitelne toto vadi, takze sa
odrazu objavi dalsi standard, to je ten obyc 100mil 2x10 pinovy hreben. No
lenze na neho uz "akosi" nevysli trace signaly, takze kto chce trace, musi
ist do draheho konektora (ono zas kto chce trace, ma zrejme drahy
debugger, takze to uz je takmer jedno).

Ale potom sa tie ARMy zacali objavovat nielen ako tucne procesory na
relativne velkych doskach, ale aj ako jednocipy a v mobiloch apod., takze
zrazu ten velky konektor zacal vadit, preto vznikol novy, s roztecou 50
mil, teda dva. Ale vsimnite si, ze ten 10-pinovy je len odseknuta cast
toho 20-pinoveho, s vynechanim trace. Chytre, nie?

Je tam sice doporuceny ten Samtec konektor, ale pozrite si ho - v
skutocnosti ide o dnes uz chvalabohu bezny dvojradovy 50x50mil (1.27mm x
1.27mm) hreben.

No a este kym sme pri tych standardoch, pozrite si ake konektory na debug
doporucuje MIPI
http://www.mipi.org/sites/default/files/mipi_TDC_recommendation_v1_10_00.pdf
(MIPI su hrubo povedane standardy pre vsetko co najdete v mobiloch).
Ahaho. A v tom dokumente je nezaokryte napisane, ze sa da pouzit akykolvek
50x50mil hreben.

Teraz k praktickemu vyskytu na vyvojovych doskach, ja robim s STM32,
pozrite si rad EVAL dosiek, napr.
http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/user_manual/25/21/69/1d/13/c5/4e/c9/DM00036746.pdf/files/DM00036746.pdf/jcr:content/translations/en.DM00036746.pdf
- CN14 je ten "stary" 100mil, CN13 je ten "novy" 20-pin 50mil. Alebo podme
trebars aj na Daleky Vychod, ale nie prave k Alimu -
http://www.waveshare.com/core407i.htm - no pozrimeze sa, toto je ten
"stary" 100mil konektor.

No a podme na tie debuggery. Kedze robim s STM32, tak STLink/V2,
http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/document/user_manual/65/e0/44/72/9e/34/41/8d/DM00026748.pdf/files/DM00026748.pdf/jcr:content/translations/en.DM00026748.pdf
- ahaho, znova ten "stary" 100mil konektor. Alebo Segger,
https://www.segger.com/jlink-lite-cortexm.html oni to oznacuju ako 9-pin a
19-pin, ale staci si pozriet
https://www.segger.com/admin/uploads/productDocs/UM08001_JLink.pdf kap.
14.3 a 14.4 a je jasne ze ide o tie 50mil konektory. Alebo nieco poriadne,
napriklad Lauterbach,
http://www.lauterbach.com/frames.html?microtrace.html ->
http://www.lauterbach.com/frames.html?admicrotrace.html ahaho.

No ale povodna otazka bola na LPC-Link2 resp. kablik k nemu, t.j.
http://www.embeddedartists.com/products/lpcxpresso/lpclink2.php resp.
http://www.embeddedartists.com/products/acc/acc_idc_10.php (pan kolega
Hudecek myslel 12-pin zrejme zle, kedze druha varianta je pochopitelne
20-pinova). Pinout si mozete okontrolovat v
http://www.embeddedartists.com/sites/default/files/support/xpr/link2/LPC-Link-II_Rev_C.pdf
, a okrem "nativnych" 50mil 10- aj 20-pinovych konektorov je k dispozicii
aj konvertor na "stary" 100-mil 20-pin konektor.

Uz mi budete verit? ;-)

wek