Komunikační protokol kondenzační jednotka

Čenda Bubeníček bubca na volny.cz
Středa Srpen 24 12:34:10 CEST 2016

Dobrý den všem,
protože ještě není zima a mám teď nějaký volný čas, tak jsem se začal
zabývat vylepšením domácího topení - tepelného čerpadla. Mám tu venkovní
jednotku made in P.R.C a k ní je vnitřní jednotka dělaná jakousi
ostravskou firmou asi před 5 lety.
Venkovní jednotka komunikuje s vnitřní po RS485 rychlostí 4800Bd a to
každou sekundu. Podle všeho to vypadá tak, že venkovní jednotka posílá
10 bajtů, kde první a poslední je pořád stejný a předposlední je CRC.
Vnitřní jednotka pokud má zapnuté napájení, tak posílá odpověď opět
první a stejný znak je pořád stejný a předposlední je CRC.
Používám to jen na topení ikdyž by to mělo umět i chladit. Pokud ale
vnitřní jednotka nechce topit, tak v podstatě mezi výše uvedenými bajty
jsou samé nuly. Jakmile vnitřní jednotka zjistí, že chce topit, tak se
hodnoty začnou měnit. Domnívám se, že by v paketu mohla být adresa
vnitřní jednotky, protože v servisní dokumentaci k řídící desce, která
je použita ve vnější jednotce je možnost připojit do systému více
vnitřních jednotek. Potom by tam měl být požadavek na výkon a typ
povelu, zda se má chladit nebo topit. Ještě by tam mohla být informace z
vnitřní jednotky, že se má provézt ručně spuštěné odtávání.
Z vnější jednotky bych ještě očekával nějakou informaci o poruše vnější
jednotky (sdružená porucha - prostě je potřeba servis).
V podstatě mi nevyhovuje regulace výkonu vnější jednotky (je tam
kompresor s invertorem) a absolutně mi nevyhovuje systém spínání
bivalence. Výrobce se k tomu staví tak, že není problém, vše se udělá,
ale bohužel když "pán" mi do telefonu řekne, že za  2 hodiny pojede
kolem mne a že se staví, a já už čekám po třetím příslibu od poloviny
ledna, tak se snažím to nějak obejít.
Máte někdo nápad ? Na netu mnoho informací není, tedy z hlediska montáže
a uvedení do provozu, chybové kódy vnější jednotky, to je informací
dostatek, ale komunikační protokol nikde. Na řídící desce kondenzační
jednotky je označení CE-KFR105W / BP2T1SN1-520. Údajně je to univerzální
deska, která se osazuje do zařízení značek MIDEA, HOKKAIDO, CARRIER,
HAIER, INVENTOR atd.
Jo asi by se to dalo vysedět, možná to tak dopadne.
Děkuji za nápady a názory.
Čenda