Re: Ulrazvukový mikrofon

Středa Srpen 24 00:15:18 CEST 2016

no do toho mobilu mluvíte z pár cm, tam bude dost velká hlasitost.
Zkusil jsem si ve vlaku v prvním vagonu mobilem nahrát rozjezd
lokomotivy. Nejvíc ze všeho tam byl šum, až mě to překvapilo.
U toho ultrazvuku jsou poměry trochu jiné. Malá vlnová délka přímo
vyžaduje malou membránu, aby mikrofon nebyl nežádoucím způsobem směrový.
Je to stejné jako s anténama. Taky jsem viděl skupinu čidel na kulové
ploše, ale nevím, jaký to má význam.
Anděl