Re: Celní ůřad

jpolivka jpolivka na volny.cz
Čtvrtek Srpen 18 07:24:07 CEST 2016

No a to s tim poslancem je prave to co funguje. Vyzkouseno. Kdyz to nechame tak jak to je, tak to tak bohuzel zustane.
Jindra Polivka

Odesláno ze Samsung Mobile

-------- Původní zpráva --------
Od: Petr Zahradnik <clexpert na clexpert.cz>
Datum:18. 08. 2016  5:50  (GMT+01:00)
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Re: Celní ůřad

Původní zpráva ze dne 18.08.2016 od J. Polívka:

> Jen mne štve, že když si chlapec objedná triko, či čepici, v ceně
> pár korun, či dolarů, tak je takto popotahován a honěn po celních
> úřadech, kdy mu třeba i sdělí, že je to bez cla.

Ono to samozřejmě bez cla bude, protože clo se vyměřuje od hodnoty
zboží 150 EUR. Ale protože hodnota přesáhla 22 EUR, je třeba uhradit
DPH. Tedy vyměření bude vypadat asi takto: kurz 24,532 * 30 USD =
735,96 Kč * 0,21 = 155 Kč DPH. K tomu zaplatíš celní služby pošty za
to, že proclení zařídila. Jak jsem psal, jde to na dálku, nemusíš na
celní poštu osobně.

> Kurňa, nežijeme snad na Kubě.

To jistě ne, ale syn si objednal zboží z třetí země. Mezi námi, když
si objednáš to zmiňované tričko, může to dopadnout i tak, že budeš
prokazovat původ zboží. Možná u soukromé osoby tomu tak není, v
případě podnikatele ano. A to i na jeden kus třeba reklamní textil.

Zbytek, to s tím poslancem, nekomentuju, protože je to zbytečné.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
Skype: callto://clexpert, web: http://www.zahradniksebavi.cz