Vodoměr

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Srpen 16 00:06:11 CEST 2016

> Nenapsal jste, jaký je to procesor. Ale pokud umí word, tedy 0 až 65535,
> pak třeba tak, že za každý impuls připočtete do nějaké proměnné
> round(65536/60.75), t.j. 1079. Jakmile nastane přetečení, přičtete 1 do
> počitadla litrů. Jednodušeji to snad už nejde.

I kdyz se ta debata trochu zvrhla,... Napad vyse je skoro ono. Proc pisi
skoro ? Je tam zaokrouhleni, co pri vhodnych konstantach jde do haje.
Profi, zvlast pokud to ma mit vetsi rozsah povolenych konstant a
schvaleni metrologie, tak se to dela ale obdobne primitivne. Do promene
se pri kazdem podteceni pricte kalibracni konstanta. Prichod pulsu
znamena, ze se odecte od teto promene cislo odpovidajici tomu v jakych
jednotkach chceme merit. Pocet podteceni se inkrementuje ve vysledne
promene. Pro tento pripad je to: Kalibracni konstanta je 6075, odecitam
100 (pro mereni v l) a vysledek se tedy inkrementuje PRESNE po 60.75
imp./l, resp. trikrat po 61 pulsech a jednou po 60 pulsech. A jeste se
to da zjednodusit pricitanim -100 misto odecitani. A funguje to i na
desitkove aritmetice a podobnych zvlasnostech obcas vyzadovanych
certifikaci.

Radek (benedikt na hw.cz)