LPCxpresso+11U68: Jako poznat konec obsazene flash?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Srpen 14 20:12:01 CEST 2016

> Díky za potvrzení, ¾e GCC linker to neumí.

Heeeej, tak mne ste to neverili??? ;-)

------

>Mimochodem je to taková kuriózní architektura, proto¾e sizeof(char) == sizeof(short) == sizeof(int) = 1.

Hmmmm. Rovnost je v poriadku, ma to byt <=; ale co ten sizeof? Prvy kuk do
C99:
6.5.3.4#2: The sizeof operator yields the size (in bytes) of its operand
[...]

Hmmmmmmm. Chce to pozriet sa, co je to vlastne byte:
3.6: byte - addressable unit of data storage large enough to hold any
member of the basic character set of the execution environment
[...]
NOTE 2 A byte is composed of a contiguous sequence of bits, the number of
which is implementation-defined.

Aha. Takze je to vlastne v poriadku, a z pohladu normy je v poriadku aj
tato veta (aj ked z pohladu konvencneho pouzitia slova "byte" je to divne):
> To jest word je 16 bit (nejmen¹í adresovatelná jednotka pamìti) a je to zároveò i byte.
Norma C totiz nespecifikuje "word" (co je dobre lebo v priebehu casov som
sa stretol uz s "wordom" definovanym od 16 cez 24, 32 az do 64 bit, a to
som v tomto smere malo skuseny).

> Nemá int8_t typ.

Hmmmmmmmmmmm. Dalsi kuk do normy.

7.18.1.1
[v bodoch 1 a 2 su definovane typy intN_t a uintN_t ocakavanym sposobom, a
potom to pride:]
3 These types are optional.

Ha! no tak toto som netusil (zvysok bodu 3 pojednava o tom, ze ak existuje
nejaky "slusny" celociselny typ s 8, 16, 32 alebo 64 bitmi, tak uz aj
prislusny intN_t a uintN_t v <stdint.h> definovany musi byt, ale toto
zrejme nie je ten pripad).

Clovek sa uci kazdy den, dakujem.

wek