LPCxpresso+11U68: Jako poznat konec obsazene flash?

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Neděle Srpen 14 10:37:35 CEST 2016

Tak jsem kecal. To je tak, když člověk pracuje s více překladači a kibicuje od věci. Jak jsem se díval tak GCC linker ne.
Tedy umí ale ne jednoduše jak jsem měl na mysli. Musí se přiřazovat objekty do jednotlivých sekcí. Opruz. Jedině si to
toho linkeru dopsat :-)

Například linker od TI to umí (jsem nevěděl, že je to specifikum), slučuje oblasti definované v bloku MEMORY za pomocí |
za > v SECTION. Ono se to hodí, například u architektury C28x (C2000), protože tam se paměť přidává u výkonnějších variant
rodiny zásadně dolů (adresově) pod předcházející paměť, pokud ne rovnou na jiné místo. Linker vám to pak rozhází tam kde
je volno.

Mimochodem je to taková kuriózní architektura, protože sizeof(char) == sizeof(short) == sizeof(int) = 1. To jest word je
16 bit (nejmenší adresovatelná jednotka paměti) a je to zároveň i byte. Nemá int8_t typ. Naučilo mě to používat least a
fast typy :-). Dále TI tvrdí že je to 32 bit procesor. Asi proto, že dolepili pár 32bitových registrů, ale operovat s 32
bitovým slovem na jednu instrukci moc neumí, tudíž ani čtení není atomické. Kam to skočí po resetu závisí na několika
podmínkách, mimo jiné i na tom, zda-li je připojený debugger. Člověk si užije spoustu zábavy :-).