Re: Vodoměr

Pondělí Srpen 8 10:46:10 CEST 2016

nojo, jenže pevné časování programové smyčky je někdy potřeba a ve
většině aplikací ho používám. Pak procesor dodělá co má v daném časovém
intervalu, usne a čeká na přerušení od časovače. Program musí být
napsaný tak, aby se to do daného okna vždycky vešlo. Pokud máte výpočet
závislý na času mezi impulzy, musíte si říct jak mohou jít nejrychleji
za sebou a aby se to s rezervou vešlo.
Jednou psal kolega program pro dataloger. Změření pár napětí, přepočet
přes kalibrační konstanty, počítání času, zápis na CF kartu. Udělal to
jak je zvyklý z PC. Hezky strukturovaně, kdyby se něco nestíhalo,
zapisovalo se nejdřív do buferu a pak že se to ve volném čase přepíše na
kartu. MCU těžce nestíhal a při periodě 20 ms to občas vynechávalo
měření. Pak zápis do buferu vyházel a chodí to v pohodě.
Anděl