[OT] zvoneni

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Srpen 6 20:41:20 CEST 2016

Bez sluchátek.
např. http://mashable.com/2012/03/22/soundlazer-kickstarter-speaker/#CAxFhvE.zPql

Princip je v tom, že ultrazvukové vlny lze šířit silně směrově. Aby je člověk mohl slyšet, moduluje se na ně akustické pásmo a využívá se nelinearity vzduchu pro šíření, která způsobuje částečnou demodulaci, takže to člověk slyší. Nikdy jsem to ještě bohužel osobně nezažil, ale mělo by to být tak, že si v galerii stoupnete před obraz a do toho místa je směrovaný konkrétní zvukový doprovod. Profi zařízení pro tyto účely se dají už několik let koupit.

Jakub Šerých