[OT] zvoneni

Zdeněk zdej na atlas.cz
Čtvrtek Srpen 4 16:26:14 CEST 2016

Na každé dovolené na kolech si říkám, že na příště si musím pořídit zvonek.
Zatím jsem se k tomu neodhodlal, ale všiml jsem si zajímavého rozdílu v
chování chodců. V některých krajinách zůstanou po zaslechnutí kola za sebou
stát na místě nebo alespoň "nemění stopu". Jinde se rozprchnou jako slepice,
aniž by se otočili. U nás je běžnější druhý způsob  a je hodně náročný na
postřeh...

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David
Obdrzalek
Sent: Thursday, August 04, 2016 11:24 AM
To: HW-news
Subject: [OT] zvoneni

Výpravy důchodců se tak ale obvykle chovají. Zobecněněji, i když to je spíš
jen opsání, to je "více až mnohohlavá skupina, roztažená po celé šířce cesty
v netriviální délce, pomalu se posunující". Takovéto těleso cyklistické
zvonění nevnímá, zatroubení většinou ano, přestože ruční trubka s balónkem
má zvuk jasně jiný od autohoukačky. Většinou to jsou právě ty výpravy
důchodců, občas i rozvětvené rodiny (obvykle v kombinaci s kočárky a
několika zavodítkovanými psy, kteří vedou malé děti).

Ještě horší jsou ale turisti, na ně málokdy vůbec něco funguje. Auta troubí,
tramvaje zvoní, turisti stále jdou, případně se zastavují na focení, bez
ohledu na semafory. Dělám na Malé Straně, vidím to denně, ani pro chodce
není jednoduché se skrz jejich proud dostat.

D.O.