Digitalna zavislost

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Srpen 2 01:35:39 CEST 2016

Tu vyvstava otazka, co je to "plan B" :-) Ci nudzovka na preklenutie 1-2
dnoveho vypadku hlavneho pripojenia s respektovanim tohto havarijneho
stavu, alebo zalozne takmer plnohodnotne pripojenie (neobmedzujuci pocet
pripojenych klientov, neobmedzene data).

Technicky viem podat svoje skusenosti k tomu precerpaniu FUP limitu. Sam
mam smartfon len cosi vyse pol roka. Kupil som ho presne na ucel planu
B, resp. cca raz do mesiaca chodim na vikend na miesto, kde sa neoplati
platit "seriozne" pripojenie na internet. Od smartfonu som nechcel nic
viac a nic menej ako 3G a tethering mod (co najmensi display bol nice to
have). Mam v nom teda Android 4.2, novsie nan nie su a uz ani nebudu.
T.j. s aktualizaciami mam klud :-) Dalej som vypol takmer vsetkym
aplikaciam (hlavne vstavanym, o ktorych nic neviem, nechcem vediet,
netreba mi ich, len sa nedaju odinstalovat) pristup na internet cez
mobilne data aj wifi. Pristup na net som ponechal len browseru,
doinstalovanemu minimalistickemu klientovi na ICQ (Jimm), FTP serveru a
cestovnym poriadkom MHD :-) Nemam sparovany (ci ako sa to vola) google
ucet. Tych par aplikacii, ktore povazujem za uzitocne, som si stiahol z
"apk" serverov s respektovanim varovani a rizik. Aj tento gmail ked uz,
citam cez browser. Takto mi mobil sam o sebe nezerie mobilne data bokom
tak, ze by som si to vsimol.
Dalej na rozumne surfovanie pouzivam notebook s WinXP, kde mam vypnute
aktualizacie peknych par rokov pred tym, ako ich ukoncil MS. Okrem ICQ
nemam a nepouzivam ziadne socialne siete. Ani s NB pripojenym k mobilnym
datam cez WiFi nepozorujem spomalenie precerpanim FUP limitu pri beznom
pouziti internetu na maily, spravy (noviny), pocasie, mapy, vylety apod.
Videa si cez mobilne data nepustam, tie jedine mi parkrat zozrali FUP
limit, tak si uz davam pozor.
Som dinosaurus a viem, ze v buducnosti s tymto pristupom narazim, ale
zatial "mne, na mojom mobile, mojom pocitaci a s mojou potrebou" tento
plan B funguje :-)
Pre uplnost, momentalne mam v smartfone kartu fialoveho operatora, ale
zozaciatku som par mesiacov pouzival modreho. Rozdiely v pouzivani dat
nevidim. Tych 50 centov mi to zozerie pri prvej, druhej, max tretej
webovej stranke, takze to neriesim. Jedine ak pouzivam len ICQ, mam
spotrebu menej ako 50c aj po par hodinach, ked to zabudnem vypnut :-)
Dovod, preco som vymenil SIM bolo slabsie modre 3G pokrytie v tej
lokalite, kam chodievam.

miro