Citanie o xDSL

Jozef Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Srpen 2 00:45:08 CEST 2016

Jednoduchý test
Odpojte všetko od linky a priamo na linku pripojte analógový telefón.
Zavoláte si z neho a dovoláte sa naň? V SK pri linke od ST a aktivovanom VDSL určite nie.

Slovak telekom pri prechode na vdsl ponuka možnosť nechať si analógový telefón, ale MUSÍ byt pripojený do ich ADB vdsl modemu.
Pri prechode na VDSL automaticky prekonfiguruju telefónne spojenie na VoIP.
povodne jeden POTS teda hlasový port a jeden xDSL digitálny zlúčenie frekvenčnou výhybku teda horným a dolným priepustom nahradí
V novej konfigurácii je len jediný port a to digitálny a bez vyhybky, kedže hlas ide ako VoIP.

Existoval dokument, ktorý hovoril že ST po vzore mamičky DT do roku 2017 zlikviduje všetky analógové technológie/pripojenia koncových zariadeni. Preto zúrivo ponúkajú a tlačia aj VDSL a cestu k analógu zarubavaju. Ked som pred 1/2 rokom zúril po nechcenom prechode na VDSL u rodičov, tak som sa k nemu nejak prepracoval.

ST ponukali VDSL iba pri vzdialenosti od ústredne do 700 metrov po kabli. Teraz tlačia bez obmedzenia vzdialenosti aj za cenu zníženia rýchlosti VDSL pod rýchlosť ADSL.

Dodo

Dňa 1. 8. 2016, o 19:54, Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal: