Citanie o xDSL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 1 21:11:56 CEST 2016

>Klasická analogova v CZ není problem mít paralelne s VDSL ci ADSL.

Aha, takze ako riesenie doporucujete prestahovat sa... ;-)

Ono asi zakladny problem je ten, za byvam v - pre providerov -
neatraktivnej a problematickej diere, takze musim byt rad tomu, co
dostanem. Je to o 180 stupnov ina situacia nez je to napriklad v nejakom
panelaku vo velkom meste, kde mozem dostat megagiga optiku rovno od troch
providerov, dalsi traja sa mi budu pokusat vnutit nejaky megagiga bezdrot,
no a este si mozem sam povedat, kedy mi to maju prist nainstalovat...
Takze ja chapem, ze pre mnohych tie problemy co popisujem su
nepochopitelne a v ich ociach som vymierajuci dinosaurus.

Vlastne, ked zoberiem celu historiu internetu v tom mieste, najlepsie
fungoval dialup pamati blahej - ten telefon fungoval bez problemov bo to
bola technologia zabehnuta desatrocia, nebol som zavisly na ziadnej
krehkej high-tech krabicke, na ziadnom technikovi ktory moze a nemusi
prist a ktoremu sa musim prisposobit, providerov - skutocnych, nie
virtualnych - som mal na kazdy prst desat, tazko ma mohol nejaky obchodnik
- ci kvoli spekulacii alebo z neznalosti - oblafnut... O ano, zvykol som
si na pohodlie rychlejsieho internetu, ale ta cena za to (a to nemyslim v
peniazoch) sa mi v niektorych okamihoch zda neprimerana...

wek