Citanie o xDSL

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 1 19:55:20 CEST 2016

>VDSL - cisty digital, nie je moznost analogoveho hlasu, spatne
>nekompatibilne.

Aha.

>Po prepnuti na VDSL (vasom suhlase a prepnutie portu na
>ustredni/prekablovani na ustredni) nie je cesta spat.
>ST sa tomu brani vsetkymi moznymi aj nemoznymi prostriedkami.
>VDSL je novsia, chcu na usredniach zlikvidovat ADSL karty...(resp. hlavne
>analogove hlasove...)

Aha.

>Po cca 3 mesiacoch som to vzdal, rozlucil sa s ADSL,  kupil za ich ADB VDSL
>router este svoj router a ich router som nechal v default nastaveni.

Aha.

>- VDSL je uplne digitalne, pod spravou ST,
>-  telefon (hlas) je vlastne IP/VLAN/VPN okruh na ich IP sieti, pripojenie
>analogoveho telefonu je mozne  LEN !!! cez ich router.

Aha.

No vidite, a tipek na predajni mi tvrdil, ze ked kupim cokolvek VDSL na
ktorom je diera na telefon tak ze mi to pojde. Uz ked som poukazal na to
ze ta ponukana zapozicka je ADSL, tak som ponal pochybnosti o tejto
informacii, takze ma neprekvapuje, ze potvrdzujete moje podozrenie.

>-  Router dodavaju uz NAKONFIGUROVANY na prislusnu IP/VPN/VLAN s MENOM
>majitela.

Nebol, bol tam nejaky ich default s tym, ze na mna vyskakovala nejaka
stranka ze do hodiny mi to nakonfiguruju, ze aby som to nevypinal. Aj
nakonfigurovali.

>Ak NEchcete vyuzivat telefon, tak sa da pouzit aj iny router, ktory zvlada
>VDSL.

Chcem. Ako som pisal - jednak som sa upisal, druhak som zvyknuty na zvuk
trocha vyssej urovne ako je z mobilu mozny. Aj ked chapem ze stratova
kompresia moze byt/je aj tu, este stale sa mi zda ze nie je a ze je to o
triedu lepsie nez mobil. Mobil je dobry ako nudzovka, ale na normalne
telefonovanie nie.

>ST ma upraveny SW na svojich routeroch, technici sa na ne vedia pripojit a
>adminovat ich zo strany ST (zo strany WAN)

Ako vravim, toto som uz zazil.

>Na VDSL routroch vedia robit FW upgrade z centraly (a ze to chlapci obcas
>vyuzivaju ..., byvalo  aj raz mesacne ...),

Mimochodom, zazival som to aj na tom 450MHz modeme a nebolo to prijemne.

>casto byva po tomto upgrade nahraty default config ST, takze ak ste mali
>napr. nastavenie na svoju preferovanu siet a svoje rozsahy DHCP a pod,
>tak po upgrade uz nie su a musite si nakonfigurovat router znovu...

Aha. Ono ked uz sa treba zmierit s tolkymi vecami s ktorymi sa neda pohnut,
je pomerne jednoduche sa zmierit s nejakym fixnym rozsahom DHCP a pod....
pripadne si tam, ako vravite, dat dalsi router. Aj ked mi je trocha proti
srsti prevadzkovat duplicitny hardware, ciste z principu.

>Mne napr. ponukali UPGRADE z 5 Mbit ADSL na VDSL zadarmo, stacilo len
>suhlasit...
>Po mojej otazke na aku rychlost mi to chcu upgradnut z tety vypadlo, ze na
>mojej adrese, kedze som dalej od ustredne, tak sice VDSL, ale na max na 4
>MBit...

Aha, tak to je sice neprijemne, ale ja by som si to zrejme ani nevsimol...
ono tym mailom bez diakritiky je to viacmenej jedno... ;-)

Dakujem za rozsiahly a fundovany komentar.

wek