Citanie o xDSL

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Srpen 1 19:26:31 CEST 2016

Zjednodusene:
DSL, ADSL, ADSL2, ADSL2+ isli +- na tej istej linke, a v subehu s hlasom,
(novsie) zariadenia obvykle zvladali vsetky prenosy
VDSL - cisty digital, nie je moznost analogoveho hlasu, spatne
nekompatibilne.

Po prepnuti na VDSL (vasom suhlase a prepnutie portu na
ustredni/prekablovani na ustredni) nie je cesta spat.
ST sa tomu brani vsetkymi moznymi aj nemoznymi prostriedkami.
VDSL je novsia, chcu na usredniach zlikvidovat ADSL karty...(resp. hlavne
analogove hlasove...)
Po cca 3 mesiacoch som to vzdal, rozlucil sa s ADSL,  kupil za ich ADB VDSL
router este svoj router a ich router som nechal v default nastaveni.

- VDSL je uplne digitalne, pod spravou ST,
-  telefon (hlas) je vlastne IP/VLAN/VPN okruh na ich IP sieti, pripojenie
analogoveho telefonu je mozne  LEN !!! cez ich router.
-  Router dodavaju uz NAKONFIGUROVANY na prislusnu IP/VPN/VLAN s MENOM
majitela.

Ak NEchcete vyuzivat telefon, tak sa da pouzit aj iny router, ktory zvlada
VDSL.
ST ma upraveny SW na svojich routeroch, technici sa na ne vedia pripojit a
adminovat ich zo strany ST (zo strany WAN)
Na VDSL routroch vedia robit FW upgrade z centraly (a ze to chlapci obcas
vyuzivaju ..., byvalo  aj raz mesacne ...),
casto byva po tomto upgrade nahraty default config ST, takze ak ste mali
napr. nastavenie na svoju preferovanu siet a svoje rozsahy DHCP a pod,
tak po upgrade uz nie su a musite si nakonfigurovat router znovu...

VDSL umoznuje vacsie rychlosti ALE pri kratsich vzdialenostiach koncoveho
bodu telefonnej linky od ustredne...

Mne napr. ponukali UPGRADE z 5 Mbit ADSL na VDSL zadarmo, stacilo len
suhlasit...
Po mojej otazke na aku rychlost mi to chcu upgradnut z tety vypadlo, ze na
mojej adrese, kedze som dalej od ustredne, tak sice VDSL, ale na max na 4
MBit...
Nedokazala mi vysvetlit, ako vylepsenie je prechod z 5 na 4 Mbit...
Napriek tomu mi este tvrdohlavo ponukala Magio TV, ktora zoberie este cca
1.5Mbit z pasma...

Dodo

Dňa 1. augusta 2016, 17:57, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(-a):