Digitalna zavislost

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 1 17:27:56 CEST 2016

>Mobil, ktory vie "hot-spot"/"tethering" alebo ako este inac sa to vola
>a na mobilne data ma aspon 3G. K tomu notebook, alebo PC s WiFi
>donglom. Takto to pouzivam, ked sa inac neda. Mobilne data teraz
>ponuka fialovy a modry operator (oraznovy mozno, to neviem) za 50
>centov na den bez ziadnej aktivacie navyse aj k predplatenym kartam.
>Je tam FUP 250MB na den, potom ide rychlost rapidne dole. Ako plan B
>to mne postacuje :)

Modry operator s tym zacal v ramci odlisenia sa hned ako prisiel, ciste
datova karta bez akychkolvek viazanosti s 50c/den, to som okamzite
vyskusal (v tom case som mal stabilne-mobilne 450MHz pripojenie od
fialoveho). Bohuzial, site tych zvysnych dvoch, ktory robi modremu OEM v
tom mieste, nemal v mojej diere 3G pokrytie, takze ten napad som vzdal;
naviac som tym nevedel vyriesit pripojenie PC ktore neboli wifi, plus ten
"tethering" mal zasadne obmedzenia na pocet klientov a aj nejake ine
problemy co si uz nespominam presne.

(Mimochodom, zhruba v tom istom case som sa tu pytal na *slusnu* literaturu
o wifi http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2009-August/359499.html ,
doteraz som o ziadnu nezavadil, takze este stale by som bol za nu vdacny.)

Synovia maju teraz karty od fialoveho ktore tie data vedia. V okamihu, ked
tie data zapnu, im to tych 50c stiahne (po vypnuti dat pride potvrdzujuci
email s "uctom", aj ked to mali zapnute niekolko desiatok sekund tak to
nikdy nebolo ine nez 50c), handroid sam alebo nejaka aplikacia v nom ked
zanucha ine nez wifi data tak sa vrhne na nejake sietove aktivity - nemam
chut (energiu, cas atd.) to skumat, najma nie preto, lebo sa to vsetko
meni z hodiny na hodinu a cokolvek vyskumam, mi je o 2 roky uz dokonale
nanic (a mne zacina byt zatazko sa s takymito kravinami zapodievat aj raz
za 2 roky). Chalani tvrdia, ze to spomalenie tiez pride pomerne rychlo,
behom par minut.

Dufal som preto, ze niekto pride so serioznym navrhom typu wifi router so
zabudovanym/zabudovatelnym GSM modemom... kde by som ten zhoreny (alebo aj
dobry v pripade zlyhania providera toho DSL apod.) jednoducho vymenil (co
by zvladli aj ti chlapci). Alebo nieco podobne, o com este neviem.

wek