Memristor

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Duben 22 13:38:40 CEST 2016

Třeba tady
http://www.aldebaran.cz/bulletin/2009_02_mem.php
s tím zas tak velké složitosti nedělají.

Ale taky je na první pohled vidět, jak ta symetrie pokulhává.

Mezi L a C je symetrie prohozením U a I.
Když prohodíme U a I v případě R, vznikne G, což je sice jiná veličina, ale
týká se stejné součástky.
Tady prostě páni profesoři překombinovali.

Můj závěr k tomu je, že to nejspíš dopadne podobně jako s jinými podobnými
"perspektivními" součástkami (tandel, UJT, ...). Třeba ty UJT se dostaly i
do knížek pro děti, dobře se z toho dělají blikátka. Jenže když ten UJT
vlastně ani jiné použití nemá, tak je drahý, že blikátko s ním je suverénně
nejdražší...

I když, jistý potenciál tu je: Nedávno se podařilo s velkou slávou na
superpočítači odsimulovat chvíli práce malého kousku potkaního mozku...
Udělat čip s milionem umělých neuronů, které jsou propojeny memristorovými
spoji by asi zas až takový problém nebyl.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Miroslav Mraz
Nemusíte chodit do politiky - třeba Higgsův boson v částicové fyzice je
podobný příklad. Fyzici předpokládali, že ve vztazích musí být určitá
symetrie a tak Higgs přidal do teorie potenciál, který tuto
předpokládanou symetrii zachovával a zároveň přidáním tohoto potenciálu
došlo k lepší shodě teorie a pozorování. Jenže přidat potenciál znamená
přidat další pole a tím i jeho "nositele" - a to je ten boson. Pak už
stačí jen počkat až ho někdo objeví.
Podobné je to s kosmologickou konstantou v obecné relativitě. Teorie jí
připouští, i když není nezbytná a tak se dodnes vedou diskuze o jejím
významu. Na praktický život to má stejně malý dopad jako ten Higgsův boson.
Tento přístup lze dotáhnout až do absurdity - stejně tak (když už je ten
pátek) dokázal Kurt Gödel (a před ním už Leibniz a asi i jiní)
matematicky přesně nutnou existenci právě jednoho Boha. Prostě lidi
blbnou a je nutné to brát s rezervou.

A jak říkám, když blbou v uzavřeném kroužku o několika málo vyvolených,
mnoho škody nenatropí. Na vysokých školách by také moc velký zmatek
vyvolat neměli, předpokládáme-li, že posluchači jsou dospělí a psychicky
odolní, takže si to nějak přeberou. Ale na střední školu a do
populárních pořadů v televizi tohle fakt nepatří.

Mrazík