prostorove cidlo

Pondělí Duben 18 16:39:01 CEST 2016

Taky budu podlbný problém řešit, pro ovládání světla v chodbě. Chodba je
zalomená a ještě k ní vedou ze spoda schody. První neúspěšný pokus byl s
instalací infrapasivního čidla, údajně mělo mít úhel 150 stupňů. Na 5 m
to už nechodilo, dolů na schody to nevidělo už vůbec. Pak jsem koupil
radarové čidlo na 24 GHz, ještě ho mám v šuplíku schované. Jenže už ani
nevím, kde jsem ho koupil :-( Na těch 24 GHz tomu údajně stačí pohyb o
milimetry, takže stačí když se člověk nehýbe a jen dýchá. Problém tam
budou sádrokartonové stěny, bude to vidět do sousedních místností. Hodně
se prodávají radarová čidla snad na 6 GHz a před nimi jsem byl varován,
blízký vysílač internetu je dokáže zahltit.
Trochu jsem se začet tady
https://www.alarmsecurity.cz/www-alarmsecurity-cz/5-TECHNICKA-PODPORA/38-Typy-pohybovych-senzoru
a nakonec nejvíc by se mi líbilo nějaké UZ čidlo. Pokud to chodí na 40
KHz, bude tam délka vlny pod 1 cm a piezo vysílač/přijímač s průměrem
pod 1 cm by mohl mít docela slušný úhel vyzařování. Taky by to mělo
detekovat pohyb pod 1 cm. Co se nezvládne vyzářit přímo, doplní se
mnohočetnými odrazy. Stěny jsou pro UZ neprůhledné, myslím že by to za
pokus stálo.
Anděl