nahrada KTY84

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Pátek Duben 15 08:17:21 CEST 2016

Nojo. Pozrel som sa na tie termistory, dostupnost je vseliaka a
hlavne, spomenul som si preco som k nim mal vzdy vrodeny odpor - su
hnusne nelinearne. Ku KTY84 stacil jeden odpor do odporoveho delica a
plusminus autobus tu istu citlivost (co by pocet bitov AD prevodnika
na stupen celzia) to malo od izbovej teploty az do tych trebars 200C.
To znamena, ze pristroj, ktory aktualne nekuril a vychadol na izbovu
teplotu, ukazoval zmysluplne udaje o teplote. S tym termistorom je to
pekne naprd - desiatky ohmov v pracovnych tepltoach, desiatky
kiloohmov na spodku rozsahu. Cvicne som si spocital ze namatkou
trebars taky http://www.mouser.com/ds/2/427/ntclg100-222390.pdf bude
mat s 10 bitovym ADC a 100Ohm seriovym odporom rozlisenie niekolko
stupnov celzia na spodnej strane rozsahu - resp. priebeh rozlisenia ma
taky lavorovy priebeh, mozem si vybrat kde to bude relativne dobre a
kde to bude naprd. No hej, mozem pouzit externy ADC s lepsim
rozlisenim, ale to je taky vyrovnavak na vohejbak. Technicky cistejsie
a elegantnejsie riesenie je Pt1000, ale to zas nestoji 25 centov ako
KTY84.

Nejake zasoby KTY84 mam, este si zopar kusov prikupim pre istotu, u
novych veci zrejme prejdem na Pt1000, hoci z toho nie som nadseny.

Dňa 13. apríla 2016, 13:52, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: