Rychlost procesoru ARM

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Duben 7 09:42:58 CEST 2016

Prohledejte web armu pro dané architektury jsou tam vypsány jednotlivé instrukce a časování.
Najděte technical reference manual a kapitolu cycle timing and ....

Mimochodem, přesně to nikdy nezměříte, protože na cortex-A (tipuji dle frekcence) to toho vstupuje docela dost věcí. Ale
ano, s dostatečnou přesností to půjde. Sry zase rejpu :-)

Instrukce se vykonává většinou 1 nebo 6/9 taktů (dle typu, délky pipeline ...) + wait time zběrnice/periférie
Například dvě čtení z paměti do registru za sebou může trvat stejně jako dvě čtení + nějaké logické operace - záleží na
tom jak moc to kompilátor zoptimalizuje (pořadí a typ instrukcí, typ (rychlost) paměti, nastavení typu přístupu k oblasti
paměti).

Zkoušel jsem podobné odhady pro cortex-r (takový odlehčený cortex-a) a nebylo vyjímkou, že jsem se spletl o 100% :-)

Ale na to jste se asi neptal. Pro externě připojené periférie záleží na periférii, kterou to připojujete (nevím nepíšete).

  Pokud je periférie podobná té, se kterou mám zkušenosti (jak to vědět, že? :-), tak si najděte na které frekvenci běží
sběrnice pro připojení externích pamětí a vydělte to 8x a dostanete nejvyšší frekvenci  se kterou můžete komunikovat s
externí pamětí.
Poměr této frekvence a frekvence CPU vám dá přibližnou představu rychlosti načítání bloku paměti. Dejte si panáka proti
depresi.

Bude se to významně lišit, jestli nastavíte přístup na normal nebo device + cache a čtení/zápis wordu nebo bloku dat.

Pro měření jsem používal PMU jednotku (Performance monitor unit).

Hezkou zábavu.