Presna napetova reference.

cipisek.cipr na seznam.cz cipisek.cipr na seznam.cz
Středa Duben 6 21:38:49 CEST 2016

Dostal se mi do rukou 32bit ADC a premyslim, ze bych ho pouzil na stavbu
velmi presneho multimetru, zkrátka na hrani.
Zacinam od presne napetove reference.
Moznosti moc neni. Vlastne ja nasel jedinou, ktera se alespon blizi
stabilitou k radu jednotek uV.
Teplotne stabilizovana zenerka LTZ1000A, pri navrhu jsem narazil na dva
problemy.

1. Zenerku je treba drzet na 65C a jiz 0,1C rozdilu teploty mezi jejimy
vystupy muze generovat termoeletricke napeti cca 3uV. Zaroven vybrace na
zenerce vyvolavaji piezoelektricke napeti.
Klicovou roli tak hraje provedeni ulozeni samotne zenerky. Me reseni vypada
takto http://i.imgur.com/tBKameb.png(http://i.imgur.com/tBKameb.png)
Vyfrezovane sloty maji snizit plochu pres kterou teplo unika o 3/4 a zaroven
prodlouzit drahu pres kterou unika. Vnejsi Cu kruh pak co nejrovnomerneji
rozvest teplo, ktere unikne a srovnat teplotni gradient okolo ZD. Nad Cu
kruhem by pak bylo izolacni pouzdro z EPS nebo PU.
Vyhfrezovane sloty zaroven slouzi jako pruzne ulozeni ZD, ktere pohlcuje
minimalne cast mechanickych vybraci a pnuti.
Myslite ze je takova vec vyrobitelna u beznych vyrobcu DPS, nebo se to pri
frezovani rozlame?
Povazuje to za dobry a ucinny zpuspb nebo mate lepsi napad?

2. Aby ZD fungovala jsou pro jeji funkci potreba 4 ks velmi presnych a
hlavne velmi stabilnich odporu. Klicove jsou 2ks 70k odporu idealne presnost
0.001% a TCC 0.05ppm/C, ostatni staci 0.01% 0.2ppm/C dalsi dva odpory pak
potrebuji do delice a nizkosumoveho filtru.
Takove odpory vyrabi v rade Z-foil napriklad Vishay, problem je, ze
prekupnici v EU z nich delaji zbozi s cenou vyssi nez zlato. Ja nasel cenu
50$/ks.
http://www.vishaypg.com/docs/63146/vhp203.pdf
(http://www.vishaypg.com/docs/63146/vhp203.pdf)
Napriklad tento odpot http://goo.gl/fjES7N(http://goo.gl/fjES7N) v kusovce u
farnelu 1000 Kc bez DPH a v Cine jsem ho nasel za 6$,ale jak Farnel tak
cinan ma jen hodnoty,ktere nepotrebuji :-)
Hledam  zdroji takto presnych odporu v kusovce za realne ceny.
Asi by to chtelo schematko , http://uloz.to/xi2thPs9/reference-ltz1000a-pdf
(http://uloz.to/xi2thPs9/reference-ltz1000a-pdf)
Nic na tom neni, samotna reference a OZ ridici teplotu / OZ napajejici ZD je
v horni casti, presne odpory oznaceny
Pod ni je vetev pro jine napeti nez  dava ZD , doplnen je nizkosumovy filtr
s vystupnim sumem cca 8nV/Sqrt(Hz), nenasel jsem Zero drift OZ s nizsim
sumem.
CPU je tam ciste pro sledovani teplot a ovladni signalizacni LED na funkci
agronoma nemam vliv.

Ciprian