LED bez odporu - bylo Re: ukladanie dat zo seriovej linky

Středa Září 23 16:59:09 CEST 2015

Před lety jsem narazil na spínání nějakých solenoidů - DC napětí. Klasika,
relé to nevydrželo a slepily se kontakty. Bylo to o to smutnější, že to
bylo relé na PLC kartě. (Možná to nebylo tím, ale každopádně tam nebyla
žádná zhášecí dioda.) Tak jsem bádal, co s tím a ukázalo se, že existují
dvoupatrové řadové svorky, kdy mezi patry je dioda 1N4007 - no ideální
řešení, stačilo to v rozvaděči vyměnit místo stávající obyčejné dvoupatrové
svorky (jedno patro +, druhé -). Neprošlo to, přístup manažera byl: "svorka
je drahá, nabastlíme tam diodu za korunu". K zblití.

P.K.