pull-up rezistory

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Září 23 13:54:28 CEST 2015

Základní problém je, že I2C je sběrnice pro pomalou komunikaci na krátké
vzdálenosti, takže se tam nic jako začátek a konec neřeší a vlastně ani
jednoznačně řešit nedá. Jediné řešení těchto problémů, kterým I2C obecně má
disponovat, je záměrné omezení rychlosti generovaných hran.

(Čímž netvrdím, že v nějakém konkrétním případě nemůže laborování s pozicí
odporů pomoci.)

PH

---------------
From: Jaroslav Lukesh
a nedávají se náhodou pullupy až na konec vedení?

Od: "Ales Filip" <nostromo na khnet.info>
Mám k Arduinu :-)  připojené čidlo tlaku BMP085 na I2C sběrnici. To
chodilo bez problému asi rok. Teď jsem připojil paralelně k němu ještě
čidlo HTU21D na 3m dlouhém stíněném STP kabelu, a začaly problémy. Cca
1x za den mi Arduino načte z BMP085 špatná data. A teď nevím, v čem může
být problém. Jestli v tom, že na obou destičkách jsou pull-up odpory
10k, takže původně tam bylo 10k, teď 5k, nebo v tom 3m dlouhém kabelu?
Stínění jsem připojil v Arduinu na GND, u čidla připojené není.