Re: OT: Co se mů e stát v USA...

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Září 23 09:48:34 CEST 2015


Na operačním (alespoň tady v Ústí n. L.) sedí lidi z celého kraje, byli 
prostě staženi z těch okresních operačních středisek. Tito lidi ale řídí 
až výjezd jednotky, vytěžení tísňového volání může opravdu padnout na 
někoho, kdo místní znalost nemá, případně i do jiného kraje. To by se 
mělo dít jen ojediněle, třeba pokud jsou všichni operátoři v daném kraji 
obsazeni. V každém případě operátor dostane vaši lokalizaci (u pevné 
linky přímo adresu, u mobilu přibližnou polohu vypočtenou z dostupných 
BS operátora) a vytěží základní informace (jméno a o co se jedná). Pokud 
to nestačí, váš hovor přepojí na operační středisko v daném kraji a tam 
už se domluvíte s někým, kdo tu místní znalost má.

Pokud by tento systém zaveden nebyl, nedovolal byste se vůbec.

Tohle je samozřejmě jedna z nejproblémovějších věcí souvisejících s 
centralizací. Mimochodem - zrovna včera jsme systém, který podle 
databáze kontaktů automaticky směruje hovory na operátory podle místní 
znalosti, přesouvali z technologie Alcatel na Cisco. Je to součást 
kompletního upgradu technologie operačního střediska, který v 
současnosti probíhá.

JMN



Dne 23.9.2015 v 9:17 Miroslav Mraz napsal(a):
> 112 jsou hasiči. Problém je trochu někde jinde - to "bezpečnostní
> centrum" je na úrovni kraje a operátorům tedy většinou chybí detailní
> znalost místopisu. Ona přece jen ta baba co seděla na okrese ho většinou
> znala trochu lépe a šlo se s ní domluvit (česky) kde vlastně k události
> došlo.
> Druhá věc je, že většinou voláte z mobilu a pokud se nacházíte např. na
> Vysočině a zvednou vám to v Budějovicích, není vám to moc platné. Ale
> tohle už by mělo být ve spolupráci s operátory mobilních sítí odladěno.
>
> Mrazík


Další informace o konferenci Hw-list