ukladanie dat zo seriovej linky

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Září 21 22:27:13 CEST 2015

On Mon, Sep 21, 2015 at 10:19:09PM +0200, balu at home wrote:
> Ahoj,
>
> toto je pre iny projekt. Pripravujem cvicenia pre studentov a chceli by
> sme merat napriklad AD prevodniky (ale aj ine veci). Skusam vymyslet
> nejaku univerzalnu platformu, z ktorej by bolo mozne namerane data lahko
> vycucnut do PC. Ulozenie v PC by malo byt jednoduche, aby to studenti
> (buduci inzinieri) zvladli bez hackovania a mohli sa sustredit na
> meranie toho co maju merat.
>
> V skole maju PC-cka s windows. Na macu mi tiez funguje cat :-)

Co treba nejakou live distribuci linuxu, tu tam nepropasujete? ;-)

> b.

Jinak, pokud byste sel *nixovou cestou, pak vrele doporucuji pouzit
DTR a DSR signaly: Pomoci jednoho zjisti mikrocip, ze program otevrel
zarizeni - a tedy ze chce precist data, no a pomoci druheho signalu date na
konci najevo, ze je to vsechno a program muze tim padem uzavrit soubor a
skoncit.

Samozrejme s *nixovym "cat /dev/ttySxyz > soubor" tohle funguje naprosto
genialne, ale pokud uz musite pouzivat ty widle, tak by se to dalo
urcite pouzit i tam...