uprava zdroje

Pondělí Září 21 00:19:08 CEST 2015

Určitě jo. Ten zdroj je určený pro rozsah vstupního napětí 110-260V. Při
120V a 1,2 KW bude primární proud 10A stejně jako při 230V a 2,3 KW.
Sekundární proud taky nepřekročím, jen se zvedne šířka impulzů.

Když jsme před 30 lety dělali první baterkárny a pro nabíjení/vybíjení
jsme použili nabíjecí dynamo z lokomotivy spojené s asynchronním motorem
2900 ot/min, taky jsme 110V dynamo používali na 96 článků (něco okolo
200V). To dynamo muselo dobíjet 110V baterku už při 1150 ot/min, max.
otáčky mělo snad 3600. Taky se nic nestalo, nic se nepřehřívalo a za
celých 20 let, co bylo 5 těchto zařízení v provozu, byly jediné problémy
těchto soustojí s ložiskama, se spojkou (špatná souosost strojů) a se
spojkou, přes kterou bylo poháněné tachodynamo.
Anděl