RE: Přepěťová ochrana pro ETH

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Září 17 15:34:20 CEST 2015

	Je to trochu magie, jak a kam co dat, u toho privodu je to hlavne
podle toho kudy a tim padem kolik muze byt den proud co prijde vedenim 240V.
A bohuzel plati, cim vic sousedu ma "ochrany" (svodice prepeti) tim hur a
problem je i u "nezucastnenych". Za doby modemu v jedne casti mesta prasklo
a modemy nosili lidi z druhé pulky... A plati to i uvnitr baraku, to co by
normalne "odcestovalo" tak svodice pridrzi a odejde to a svodice to
roztahnou i jinam. Takze se nesmi zapomenout chranit doslova vse vcetne
"tohle mi za to nestoji". Predstava, ze to svodice svedou a na zarizeni bude
"celkem zanedbatelne" napeti je nesmysl. Ty to poctive pospojuji a celek
odleze na docela slusny a dotyku nebezpecny potencial. Zarizeni to ale
ochrani. A pokud bude nekde neco dalsiho, kde nejaky drat "neodcestuje" tak
je to kandidat na pruser. Takze to v dusledku prezijou PCka, sitove
tiskarny,... a vybehne kotel, tel. ustredna... Alespon takovou mame
zkusenost.

Radek (benedikt2hw.cz)