RE: [!!Mass Mail]Re: Přepěťová ochrana pro ETH

Středa Září 16 09:01:38 CEST 2015

A nebo se na to ... ;-)
Máme cca 100 účastníků připojených na náš internet ve vesnici, v naprosté většině systémem anténa (Ubiquiti) na malé konzolce, UTP kabel dovnitř do baráku a tam podle možností uživatele. Za tři roky jsme měnili dvě antény a ani jedna nebyla zničená bouřkou.

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jozef Racek
Sent: Wednesday, September 16, 2015 8:44 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: Přepěťová ochrana pro ETH

asi by som isiel v poradi:

2x prevodnik LAN-optika a nejaky opticky patchcord na oddelenie toho co je na streche od toho co je v dome. Priestorovo umiestnit tak, aby jeden koniec optiky bol co najdalej od druheho (idealne jeden koniec pod strechou a druhy pri zariadeni v izbe.)

Ak je vyssie z nejakeho dovodu nepriechodzie, tak prepatova ochrana so zvodovym prudom min. 10kA pri prechode z vonkajsieho prostredia do domu, samozrejme s vhodne dimenzovanym zemniacim vodicom, pritiahnutym k tomuto miestu a nasledne druha prepatova ochrana priamo k zariadeniu (tam staci aj 500-2000A, ale spolu s prepatovou ochranou pre napajanie zariadenia.

Prepatove ochrany s prudmi 500A-2kA su na vonkajsie pripojenia takmer uplne zbytocne (zhoria a neochrania) Tieto prepatove ochrany su urcene na vnutorne priestory s montazou k zariadeniam, pricom sa predpoklada, ze objekt ma prepatove ochrany na privode, prepatove ochrany v rozvadzacoch a prepatove ochrany pri zariadeniach.

Cenovo vychadza dvojica prevodnikov na optiku o malo viacej ako dobra prepatova ochrana (10-20kA). "odolnost" voci prepatiu je u optiky neporovnatelna s akoukolvek prepatovou ochranou, zaradenou v ceste metalickych kablov.

O firmach a budovach, kde sa rozhodli, ze switch je lacnejsi ako prepatovka, tak nech zhori on a za par supov ho vymenia, pokusov o prepojoch medzi budovami na metalike, lebo optika je draha, ... atd. by som vedel porozpravat hodiny aj s konkretnymi adresami, menami a datumami...
Ktovie preco skoncili vsetci na optike... Ale az potom, co niekolkokrat vymenili zariadenia a ochrany inych rieseni...Napr. v jednom konkretnom pripade sikovneho miestneho providera 7 switchov za 3 tyzdne ...

Ak porovnavate prepatove ochrany, porovnavajte ich zvodove prudy pre rovnaku vlnu napr.(8/20us) a zbytkove napatia. Tieto udaje mate uvedene aj v odkazoch, ktore ste prilozili. Hladajte medzi "ciselkami". Textove rozpravky pisu predajcovia, aby sa im tovar dobre predaval. Ak tieto _zakladne_ udaje nie su uvedene (ani na stranke vyrobcu), tak "ruky prec" od takej ochrany. Nie je to ochrana.

Dodo