RS-485 do hvezdy

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 8 14:41:10 CEST 2015

Ak je protokol navrhnuty ciste pre RS232
nemozete ocakavat, ze bude funkcny pridanim TCP/IP
Typickym prikladom su "EPSkari" Este som sa nestretol
s ustrednou, ktora by dobre zvladala prepojenie EPS->232-ETH-PC
Typicky timeouty 200ms su casto na ethernete nedosiahnutelne.
Tak dodavaju vyrobcovia aj eth karty.
Dobry vyrobok s dobre navrhnutym protokolom sa ale pozna lahko-
zvlada komunikaciu aj ked mu do cesty zaradite rozne uskalia
typu GPRS, ETH, Wifi atd...
A ak vyvojar vyvija zariadenie, tak vacsinou na stole vsetko funguje
aj s pridanim ETH. Problem sa objavi az ked je potrebne komunikovat
cez pol republiky

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Slavomir Skopalik
Sent: Tuesday, September 08, 2015 1:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: RS-485 do hvezdy

Dobry den,
pro je absence "robustni vrstvy" problem?

Ethernet ji take nema, UDP, RS485, RS232 take ne.
U TCP je tato vrstva resena cistve SW.
Osobne si myslim, ze to neni ani tak problem USB, jako spise nevhodne napsaneho SW (firmware + ovladace).
Ostatne, jsou pripady, kdy je lepsi podobnou robustnost vypnout, jelikoz pokud jiz toto resi narazeny protokol, je to spise na skodu.

Komunikace pres Ethernet pri vissich tocich je take problemova a treba PPI protokol (19200) pres RS232 chodi, pres USB chodi, pres ethernet bez sance.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Executive Head
Elekt Labs s.r.o.