RS-485 do hvezdy

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 8 13:27:22 CEST 2015

Myslel som tym to, ze je to cele tak premyslene,
az je to v praxi nerealizovatelne. Dovody si napisal uz ty sam.
Preco sa toto nedeje napr. na ethernete?
Pretoze napriklad by onen kablik nikto nikdy nekupil
keby fungoval len na 15cm. USB standard sam o sebe
dava prilezitosti vyrabat zmetky.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Tuesday, September 08, 2015 12:58 PM
To: HW-news; HW-news
Subject: RE: RS-485 do hvezdy

>Zle meno si USB urobilo samo pretoze to vobec umoznilo

Co umoznilo? Vyrabat neprimerane dlhe kable resp. kable z osudenej suroviny ktora vlastnostami ani nahodou nevyhovuje standardu? Vyrabat kable bez spravne zakrimpovaneho tienenia? Resp. kabel kde tienenie vobec nie je, len akysi drotik prepajajuci plaste konektorov? Prepajat konektory s motherboardami uplne idiotskym kablikom s vykrikom "ved je to len 15cm"?
Zariadenia, ktore porusuju state o napajani self-powered devices?
Motherboardy ktore porusuju state o spravani sa napajania? Ovladace, ktore neosetruju chybove stavy?  Operacne systemy, ktore neposkytuju adekvatnu podporu ovladacom, resp. svojimi vlastnymi chybami prinasaju dalsie problemy? Politiku monopolneho vyrobcu operacneho systemu ktora vynucovanim zloziteho a draheho "certifikacneho" postupu defacto brani oprave chyb ovladacov? Software vsetkeho druhu (od ovladacov po uzivatelske), ktore neposkytuju ani najmensiu diagnostiku problemu; debilnych vyrobcov softwaru ktori tvrdia ze to by len miatlo uzivatelov; ci debilnych uzivatelov ktorych by to naozaj miatlo? Debilnych uzivatelov, ktori zemou USB tahaju brutalne zemne rozdiely medzi svojimi geretmi?

Ako tomuto vsetkemu mohlo USB konzorcium resp. norma podla Teba zabranit?

>A problemy maju aj velki vyrobcovia. Proste USB. Nefunguje, tak
>vytiahnem z PC a strcim naspat. Na to to bolo primarne urcene.

Nie, nebolo. A ak sa spravas podla normy, aj USB sa bude spravat podla ocakavani - ledaze by si mal neprimerane ocakavania mimo moznosti USB.

> Co se týče USB převodníků a zařízení, snaľíme se jim co nejvíce vyhýbat. Problém je v USB standardu.

Prosim, rozvedte to.

wek

-----